Browar Cieszyn wyłącznym i oficjalnym dostawcą piwa dla Spodka i Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach

Nie od dziś wiadomo, że Śląsk dobrym piwem stoi. Już wkrótce będą mogli się o tym przekonać goście wydarzeń organizowanych przez Międzynarodowe Centrum Kongresowe oraz Halę Widowiskowo-Sportową Spodek, ponieważ to właśnie regionalny Browar Cieszyn został oficjalnym i wyłącznym dostawcą złotego trunku dla dwóch obiektów zarządzanych przez Grupę PTWP.

Na Śląsku piwo stanowi istotny element tradycji i kultury, czego dowodem są dobrze prosperujące browary tradycyjnie warzące piwo najwyższej jakości. Takim miejscem niewątpliwie jest Browar Cieszyn, który za pośrednictwem oficjalnych catererów na wyłączność dostarczać będzie ten napój na imprezach organizowanych w katowickim MCK-u i Spodku.

Browar z historią

Początki Browaru Cieszyn sięgają XIX wieku – został on wybudowany przez arcyksięcia Albrechta Fryderyka Habsburga w 1846 r. Nazwa „Zamkowy” przylgnęła do browaru wybudowanego na wzgórzu zamkowym, w sąsiedztwie habsburskiego zamku. Cieszyn posiadał długie tradycje piwowarskie. Już od XV wieku istniał tu browar mieszczański, w którym produkowano piwo w niewielkich ilościach. Około 1840 roku, tuż przy zamku, rozpoczęto budowę nowoczesnego na tamte czasy browaru, który miał zająć się produkcją piwa pilzneńskiego na większą skalę. Budowę ukończono w 1846 roku. Piwo z Cieszyna szybko stało się popularne nie tylko w Księstwie Cieszyńskim, ale w całej monarchii habsburskiej.

Dziś Browar Cieszyn oferuje piwa tworzone w tradycyjny sposób, w niewielkiej skali, w miejscu, w którym wiedza przekazywana jest z pokolenia na pokolenie. Marka respektuje tradycje i dba o zachowanie metod procesu warzenia, co ma odzwierciedlenie w jakości.

– Browar ma wspaniałą tradycję i historię. Jest miejscem działającym codziennie od 176 lat! Warto więc szukać do współpracy wyjątkowych partnerów o równie bogatej historii. Nie ukrywam, że współpraca, którą zaczynamy, wynika z mojego sentymentu do Spodka. Ta katowicka hala to spora część mojego życia, towarzyszące wizytom emocje, pamiętne wspaniałe imprezy i przeżycia. To cenne, że dwie tak mocne marki ze wspaniałą tradycją łączą się biznesowo. Zarówno nam, jak i zarządcy Spodka, zależy na tym, aby lokalna historia była pomostem do dzisiejszych opowieści, oferując atrakcyjną ofertę dla współczesnego odbiorcy – mówi Adam Leda, prezes zarządu Browaru Zamkowego Cieszyn.

Jakość wymogiem obustronnym

Nie tylko dla Browaru Cieszyn jakość stanowi podstawę działań. Takim wymogiem kieruje się również Grupa PTWP, która zainicjowała współpracę.

– Bardzo dobrze zdajemy sprawę z tego, że to, co dostarczamy, ma ogromny wpływ nie tylko na odbiór obiektu, ale i na odbiór organizatora. Dbamy o to, żeby zapewnić spójną jakość usług, które oferujemy – m.in. są to kwestie cateringowe i napojów – mówił Marcin Stolarz, prezes firmy PTWP Event Center, operatora Spodka i Międzynarodowego Centrum Kongresowego, podczas HoReCa TrendTalks organizowanych w trakcie minionej, 15. edycji Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Warto również podkreślić, że Grupa PTWP, oprócz najwyższej jakości, stawia także na różnorodność, niszowość i regionalność produktów oferowanych podczas swoich wydarzeń, co stanowiło dodatkowy argument decydujący o zaangażowaniu do współpracy właśnie Browaru Cieszyn.

Połączenie sił zaowocuje efektem synergii

Dla obu partnerów istotne są także wypracowane relacje i wspólne pomysły na eventy, które zostaną zorganizowane w niedalekiej przyszłości. Zalążek współpracy, którą Grupa PTWP nawiązała z Browarem Cieszyn, stanowi historyczny aspekt obydwu obiektów – Browaru i Spodka, które od zawsze funkcjonowały pod szyldem tradycji i historii. Dzięki temu, że Grupa PTWP nie tylko organizuje eventy, ale również nie boi się wychodzić przed szereg i kreować trendów, połączenie sił tak zbliżonych do siebie mentalnością marek ma szansę zaowocować efektem synergii i stworzyć uczestnikom wydarzeń szansę zakosztowania kultury Śląska w całej okazałości. Dla Browaru to także okazja do wzmacniania rozpoznawalności marki wśród bywalców imprez masowych oraz uczestników wydarzeń biznesowych i kongresów.

Dodatkowe informacje:

Joanna Durkalec, Imago Public Relations | M. 603 712 201 | E. joanna.durkalec@imagopr.pl

###

Informacje o Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach

Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach (MCK) to nowoczesny, oddany do użytku w 2015 roku, obiekt łączący funkcje: kongresową, konferencyjną, wystawienniczą, targową i widowiskową.

MCK, z charakterystycznym dachem pokrytym trawą i tworzącym zieloną dolinę – popularne miejsce spotkań mieszkańców regionu – przeznaczony jest dla 15 tys. użytkowników. Posiada halę wielofunkcyjną o powierzchni 8,1 tys. metrów kwadratowych, salę audytoryjną dla 600 osób, trzy sale balowe oraz 26 sal konferencyjnych na 38 tys. metrów kwadratowych.

Fotografia i grafika

Podział na grafików i graficzki jest bardzo wyrównany: panowie prowadzą niecałymi dziesięcioma punktami procentowymi. Zawód grafika wykonuje 46,8% kobiet i 54,2% mężczyzn.

Inaczej niż w przypadku copywriterów, projektowaniem graficznym zajmuje się nieco starsza grupa wiekowa – prawdopodobnie ma to związek z tym, że aby zacząć realizować pierwsze komercyjne zlecenia, potrzebna jest wiedza i doświadczenie.

Wśród freelancerów grafików dominują przedstawiciele grupy wiekowej 25-34 lata. Jest ich aż 47,9%. Mniej liczne, choć wciąż zauważalne reprezentacje mają projektanci graficzni w wieku od 18 do 24 lat (24,5%) oraz w grupie pomiędzy 35 a 44 rokiem życia (19,3%).

Pozwala to zauważyć, że projektowanie graficzne popularne jest głównie wśród młodych ludzi, co jednak nie znaczy, że grupy wiekowe powyżej 44 roku życia są w badaniu zupełnie nieobecne. Projektanci w wieku 45-54 stanowią jednak tylko 6,3% badanej próby, a ci powyżej 55 roku życia to zaledwie 1,6%.

Co ciekawe, jeszcze mniejszą reprezentację mają najmłodsi graficy, którzy nie ukończyli jeszcze 18 roku życia: jest ich tylko 0,5%.

Projektowanie graficzne to szerokie pojęcie, które obejmuje zarówno pracę z grafiką wektorową (samodzielne tworzenie obrazów), jak i z grafiką rastrową (przekształcanie i poprawianie zdjęć). Oprócz tych dwóch popularnych dziedzin projektowanie graficzne obejmuje również tworzenie grafik 3D, jak i prace związane ze składem i przygotowaniem tekstu do druku (DTP).

Jakie prace najczęściej zleca się grafikom? Do branżowej codzienności należy projektowanie grafik na media społecznościowe, na blogi firmowe, wszelkie typy ulotek, reklamówek, katalogów i plakatów promocyjnych.
To jednak dopiero początek długiej listy – po nich plasują się zlecenia na przygotowanie grafik i całych layoutów na strony www lub do aplikacji mobilnych. Każdy element, jaki widzisz na stronie, wyszedł spod ręki projektanta: tu nie ma miejsca na przypadki.

Bardziej złożone prace graficzne to… wspomniane tworzenie logo firmy. Profesjonaliści, którzy poważnie myślą o swojej marce, wiedzą, że logo to wisienka na torcie, jakim jest cały system identyfikacji wizualnej. To właśnie projektowanie takich kompleksowych rozwiązań jest najciekawszym i najbardziej satysfakcjonującym wyzwaniem w pracy grafika.

Jakie jeszcze prace zleca się projektantom w Polsce? Rosnąca popularność e-commerce zwiększa zapotrzebowanie zarówno na profesjonalny retusz zdjęć produktowych jak i… na fotorealistyczne wizualizacje 3D.
3D jest przy tym jednym z ważniejszych trendów w projektowaniu graficznym. Jego możliwości rosną – trójwymiarowe obrazy nie tylko zastępują prawdziwe produkty w katalogach firmowych, ale również oferują przedstawienia przekrojów, modele zamówień czy wizualizacje.

Osobną kategorią prac graficznych jest skład tekstu i przygotowanie go do druku. Wymaga nie tylko dużej cierpliwości i wyobraźni, ale również specjalistycznej wiedzy dotyczącej typografii.

Specjalista od budowania marki – Specjalista z pogranicza grafiki komputerowej i marketingu. Jego czynności polegają na stworzeniu (a w pewnych sytuacjach także na modyfikacji) elementów graficznych, które mają być wykorzystywane w ramach jednej firmy. Grafik ten w pierwszej kolejności zajmie się ustaleniem jakie fonty, logo i zestawienia kolorów będą najbardziej korzystne dla jego kontrahenta, a następnie po uzyskaniu aprobaty przystępuje do wykonania grafiki, która zostanie zastosowana w materiałach promocyjnych przedsiębiorstwa (np. w papierze firmowym, długopisach, wizytówkach, etc.). Do grafika takiego należy zwrócić się również w przypadku, jeżeli mamy już logo i jesteśmy kojarzeni z pewnymi zestawieniami kolorów czy symbolami, pragniemy jednak odświeżyć wizerunek naszej firmy nie tracąc jednocześnie autentyczności. Powinineś mieć logo w krzywych, jeśli nie masz logo w formacie wektorowym napisz do mnie.

Retuszer – Najlepszy przyjaciel fotografa i osób, którym zależy na jakości wykonanych zdjęć. Retuszer nie ogranicza się jedynie do tego, by osoby znajdujące się na zdjęciach wyglądały korzystniej. Potrafi on również poprawić ogólną jakość zdjęć, odnowić stare fotografie, jak również wystylizować nowe zdjęcia na wykonane w innej epoce. Grafik ma również możliwość bezstratnego powiększania zdjęć przy pomocy nowoczesnych narzędzi. Dzięki odpowiednim zabiegom jest wstanie zmienić kolorystykę zdjęcia jak również dodać/usunąć odpowiednie elementy, przez co jest on niezastąpiony przy dostosowywaniu fotografii do potrzeb materiałów promocyjnych czy kampanii reklamowych.

Operator DTP – Zajmuje się on odpowiednim złożeniem tekstu i obrazu, tak, by nadawał się on do wykorzystania w ostatecznej publikacji. Ponieważ powyższy opis może być nieco niejasny dla osób, które wcześniej nie współpracowały z operatorem DTP, posłużymy się prostym przykładem. Weź do ręki dowolne czasopismo (najlepiej do tego celu nada się prasa kobieca, ale może być to też każda inna gazeta). Zwróć uwagę na tekst i obrazki umieszczone w czasopiśmie. Tekst rozmieszczony jest w kolumnach, które oplatają obrazki. W miejscach, gdzie tekst spotyka się z ilustracją litery często zmieniają swój kolor tak, by pozostać czytelnymi i stworzyć harmonijną całość. Tekst jest w niektórych miejscach pogrubiony tak, by przykuwał uwagę. Grafiki znajdujące się w czasopiśmie są natomiast w niektórych miejscach rozmyte, by w innych tworzyć wyraźne linie. Operator DTP zajmuje się właśnie tym, by z otrzymanego tekstu i grafiki stworzyć miłą dla oka całość, która następnie może zostać wykorzystana w czasopiśmie, na bilbordzie reklamowym, ulotce czy w książeczce ofertowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous post Lidl Polska wspiera równość płacową –<br>zbliża się gala wręczenia nagród „Lidl Fair Pay”
Next post DANONE powołuje ekspercki think tank, który ma przekonać Polaków do zrównoważonego żywienia