Browar Cieszyn wyłącznym i oficjalnym dostawcą piwa dla Spodka i Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach

Nie od dziś wiadomo, że Śląsk dobrym piwem stoi. Już wkrótce będą mogli się o tym przekonać goście wydarzeń organizowanych przez Międzynarodowe Centrum Kongresowe oraz Halę Widowiskowo-Sportową Spodek, ponieważ to właśnie regionalny Browar Cieszyn został oficjalnym i wyłącznym dostawcą złotego trunku dla dwóch obiektów zarządzanych przez Grupę PTWP.

Na Śląsku piwo stanowi istotny element tradycji i kultury, czego dowodem są dobrze prosperujące browary tradycyjnie warzące piwo najwyższej jakości. Takim miejscem niewątpliwie jest Browar Cieszyn, który za pośrednictwem oficjalnych catererów na wyłączność dostarczać będzie ten napój na imprezach organizowanych w katowickim MCK-u i Spodku.

Browar z historią

Początki Browaru Cieszyn sięgają XIX wieku – został on wybudowany przez arcyksięcia Albrechta Fryderyka Habsburga w 1846 r. Nazwa „Zamkowy” przylgnęła do browaru wybudowanego na wzgórzu zamkowym, w sąsiedztwie habsburskiego zamku. Cieszyn posiadał długie tradycje piwowarskie. Już od XV wieku istniał tu browar mieszczański, w którym produkowano piwo w niewielkich ilościach. Około 1840 roku, tuż przy zamku, rozpoczęto budowę nowoczesnego na tamte czasy browaru, który miał zająć się produkcją piwa pilzneńskiego na większą skalę. Budowę ukończono w 1846 roku. Piwo z Cieszyna szybko stało się popularne nie tylko w Księstwie Cieszyńskim, ale w całej monarchii habsburskiej.

Dziś Browar Cieszyn oferuje piwa tworzone w tradycyjny sposób, w niewielkiej skali, w miejscu, w którym wiedza przekazywana jest z pokolenia na pokolenie. Marka respektuje tradycje i dba o zachowanie metod procesu warzenia, co ma odzwierciedlenie w jakości.

– Browar ma wspaniałą tradycję i historię. Jest miejscem działającym codziennie od 176 lat! Warto więc szukać do współpracy wyjątkowych partnerów o równie bogatej historii. Nie ukrywam, że współpraca, którą zaczynamy, wynika z mojego sentymentu do Spodka. Ta katowicka hala to spora część mojego życia, towarzyszące wizytom emocje, pamiętne wspaniałe imprezy i przeżycia. To cenne, że dwie tak mocne marki ze wspaniałą tradycją łączą się biznesowo. Zarówno nam, jak i zarządcy Spodka, zależy na tym, aby lokalna historia była pomostem do dzisiejszych opowieści, oferując atrakcyjną ofertę dla współczesnego odbiorcy – mówi Adam Leda, prezes zarządu Browaru Zamkowego Cieszyn.

Jakość wymogiem obustronnym

Nie tylko dla Browaru Cieszyn jakość stanowi podstawę działań. Takim wymogiem kieruje się również Grupa PTWP, która zainicjowała współpracę.

– Bardzo dobrze zdajemy sprawę z tego, że to, co dostarczamy, ma ogromny wpływ nie tylko na odbiór obiektu, ale i na odbiór organizatora. Dbamy o to, żeby zapewnić spójną jakość usług, które oferujemy – m.in. są to kwestie cateringowe i napojów – mówił Marcin Stolarz, prezes firmy PTWP Event Center, operatora Spodka i Międzynarodowego Centrum Kongresowego, podczas HoReCa TrendTalks organizowanych w trakcie minionej, 15. edycji Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Warto również podkreślić, że Grupa PTWP, oprócz najwyższej jakości, stawia także na różnorodność, niszowość i regionalność produktów oferowanych podczas swoich wydarzeń, co stanowiło dodatkowy argument decydujący o zaangażowaniu do współpracy właśnie Browaru Cieszyn.

Połączenie sił zaowocuje efektem synergii

Dla obu partnerów istotne są także wypracowane relacje i wspólne pomysły na eventy, które zostaną zorganizowane w niedalekiej przyszłości. Zalążek współpracy, którą Grupa PTWP nawiązała z Browarem Cieszyn, stanowi historyczny aspekt obydwu obiektów – Browaru i Spodka, które od zawsze funkcjonowały pod szyldem tradycji i historii. Dzięki temu, że Grupa PTWP nie tylko organizuje eventy, ale również nie boi się wychodzić przed szereg i kreować trendów, połączenie sił tak zbliżonych do siebie mentalnością marek ma szansę zaowocować efektem synergii i stworzyć uczestnikom wydarzeń szansę zakosztowania kultury Śląska w całej okazałości. Dla Browaru to także okazja do wzmacniania rozpoznawalności marki wśród bywalców imprez masowych oraz uczestników wydarzeń biznesowych i kongresów.

Dodatkowe informacje:

Joanna Durkalec, Imago Public Relations | M. 603 712 201 | E. joanna.durkalec@imagopr.pl

###

Informacje o Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach

Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach (MCK) to nowoczesny, oddany do użytku w 2015 roku, obiekt łączący funkcje: kongresową, konferencyjną, wystawienniczą, targową i widowiskową.

MCK, z charakterystycznym dachem pokrytym trawą i tworzącym zieloną dolinę – popularne miejsce spotkań mieszkańców regionu – przeznaczony jest dla 15 tys. użytkowników. Posiada halę wielofunkcyjną o powierzchni 8,1 tys. metrów kwadratowych, salę audytoryjną dla 600 osób, trzy sale balowe oraz 26 sal konferencyjnych na 38 tys. metrów kwadratowych.

Fotografia i grafika

Grafika komputerowa od wielu już lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Nic w tym dziwnego, ponieważ osoby, które posiadają w tej materii odpowiednie umiejętności i wiedzę, z sukcesami odnajdują się na rynku pracy. Jak się jednak okazuje, praca grafika komputerowego tylko z pozoru wydaje się prosta, w praktyce jednak jest związana z koniecznością funkcjonowania pod presją czasu, a jednocześnie zachowania jak najwyższej jakości. 

Najprościej tłumacząc, grafik komputerowy wykonuje zawód z pogranicza twórczości artystycznej oraz informatyki. Co do zasady, pracuje on z wykorzystaniem komputera oraz innych rozwiązań technologicznych, w tym np. tabletu graficznego. Jak zostać grafikiem komputerowym - wiele osób zadaje sobie to pytanie. Czy konieczne jest wykształcenie w tym kierunku lub może wystarczy ukończony kurs grafiki komputerowej? Niestety, nie ma idealnej odpowiedzi na te pytania, ponieważ wiele zależy od konkretnego przypadku. Oczywiście ukończenie studiów informatycznych czy artystycznych jest atutem, ale z całą pewnością o wiele ważniejsze od posiadania dyplomu wyższej uczelni są umiejętności, jakimi może pochwalić się dana osoba. Jeśli ktoś chce pracować w tym zawodzie powinien także zadbać o zdobycie doświadczenia oraz zbudować odpowiednie portfolio, które zwiększy jego szanse na zatrudnienie.

Zarobki w branży graficznej

Zgodnie z najnowszymi danymi (stan na styczeń 2022r.) przeciętne wynagrodzenie grafików wynosi około 4 840 PLN brutto. Według redakcji GRAFMAG projektanci zatrudnieni w dużych firmach mają szansę na wynagrodzenie powyżej 8500 zł netto. Miesięczne zarobki są również uzależnione od formy zatrudnienia. Najpopularniejszą formą jest zatrudnienie na zasadzie kontraktu B2B (Business to Business).

Predyspozycje do zawodu w branży graficznej

Niemal każda firma potrzebuje materiałów graficznych, szczególnie gdy jest obecna w sieci i intensywnie działa w ramach marketingu internetowego. Projektant grafiki zajmuje się przygotowaniem materiałów reklamowych, znaków firmowych, okładek książek, a także projektowaniem publikacji oraz stron internetowych. Technik grafiki i poligrafii przygotowuje również materiały do drukowania cyfrowego, także w technologii 3D. Jeśli cechuję Cię umiejętność twórczego myślenia, jesteś osobą komunikatywną i kreatywną doskonale odnajdziesz się w tej branży. Jest to zawód, który wymaga bieżącej znajomości trendów i śledzenia nowości technicznych. Wymaga zdobywania ciągłych umiejętności zawodowych.

Technik grafiki i poligrafii

Podczas nauki na kierunku Technik grafiki i poligrafii możesz zdobyć dwie państwowe kwalifikacje. Pierwsza kwalifikacja przygotuje Cię do wykonywania prac graficznych i publikacji cyfrowej, druga umożliwi drukowanie cyfrowe i obróbkę druków. Po ukończeniu kwalifikacyjnego kursu zawodowego otrzymasz zaświadczenie o posiadaniu danej kwalifikacji. Zakończenie nauki i zdanie egzaminu państwowego jest równoznaczne z uzyskaniem tytułu technika. Czas trwania całego kursu to 2,5 roku. Szeroki zakres nauki obejmuje takie przedmioty jak: język obcy zawodowy, bhp, organizacja pracy zespołu, projektowanie graficzne i projektowanie publikacji, poligrafia. Dodatkowo zdobędziesz kompetencje z zakresu poligrafii: podstawy dziedziny, rysunek techniczny, maszyny i urządzenia cyfrowe, modelowanie i drukowanie 3D.

Grafika komputerowa to na tyle obszerna dziedzina, że nie sposób wskazać kilku obszarów, w których działają osoby wykonujące ten zawód. Zakres ich pracy jest bowiem szeroki i uzależniony m.in. od potrzeb oraz wymagań samego pracodawcy czy klientów. Można jednak wskazać kilka obowiązków, które w większości przypadków są przydzielone grafikowi komputerowemu. Należą do nich m.in. przygotowywanie wizualnej strony kampanii reklamowych, tworzenie ilustracji, rysunków czy grafik na strony internetowe, ulotki, billboardy itp, projektowanie logotypów firm, skład materiałów do druku i wiele innych. Najczęściej graficy muszą korzystać z wielu narzędzi równolegle, w tym zarówno z programów stricte graficznych, jak i służących do montażu wideo, tworzenia animacji czy obróbki zdjęć.

Grafik komputerowy zarobki - na jakim poziomie się kształtują? Tutaj również wiele zależy od miejsca pracy, posiadanych umiejętności, doświadczenia oraz zakresu obowiązków. Szacuje się jednak, że mediana zarobków w tym zawodzie wynosi 4 510 złotych brutto miesięcznie. Jest to jednak wyłącznie uśredniony wynik, a na największe pensje mogą liczyć graficy pracujący w Warszawie, Gdańsku czy Wrocławiu. Tam także notuje się największe zapotrzebowanie na przedstawicieli tego zawodu. Jak to się ma np. do wynagrodzenia informatyków? W tym miejscu warto sprawdzić, ile zarabiają programiści. Pamiętajmy także, że dobrą alternatywą dla pracy na etacie lub współpracy z konkretną firmą jest działanie w ramach własnego przedsiębiorstwa, co jest popularne także wśród grafików komputerowych. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous post Lidl Polska wspiera równość płacową –<br>zbliża się gala wręczenia nagród „Lidl Fair Pay”
Next post DANONE powołuje ekspercki think tank, który ma przekonać Polaków do zrównoważonego żywienia