Druk offsetowy LED UV

Druk UV jest to jedna z najnowszych technik druku cyfrowego. Technologia druku UV w zasadzie jest analogiczna do tej znanej ze zwykłych, domowych drukarek atramentowych. Głowice drukujące napylają mikro krople tuszu na drukowany materiał.

Na czym polega różnica między zwykłą atramentówką, a drukiem UV?

  • Tusze do druku UV to specyficzny rodzaj ciekłych polimerów.
  • Lamy LED zainstalowane tuż przy głowicach drukujących emitują światło ultrafioletowe w skrócie UV, stąd też nazwa technologii druku UV.
  • Promieniowanie UV inicjuje proces polimeryzacji nadrukowanego tuszu i w ten sposób ciekły polimer ulega utwardzeniu pozostając na powierzchni materiału wydruk w postaci cienkiej warstwa kolorowego i trwałego plastiku.

Podsumowując:
Innowacyjna Technologia druku UV jest podobna do druku na zwykłych drukarkach atramentowych.
Kluczowa różnica to tusze polimerowe i utrwalanie nadruku światłem UV.

Na jakich materiałach można wykonać druk UV?

  • Ważną zaletą druku UV jest możliwość drukowania na wielu materiałach płaskich, np. płyty pcv, dibond, pleksi szkło, mdf, kartony i inne.
    jest to możliwe za pomocą drukarek z płaskim stałym stołem, lub drukarek hybrydowych z taśmą przesuwająca materiały pod głowicą drukującą UV.
  • Większość materiałów w roli przeznaczonych do druku wielkoformatowego takie jak folie, papiery, banery, siatki, canvas, tkaniny, skaj, itp
  • Czytaj więcej o materiałach do technologii druku UV

Jakie są zalety ma druk UV?

  • Podczas procesu drukowania nie wydzielają się szkodliwe zapachy, które zagrażałyby człowiekowi. Dlatego też wydruki przygotowane tą metodą wykorzystuje się we wnętrzach użytkowych – w biurach, mieszkaniach, hotelach, czy restauracjach.
  • Odporność druku UV na warunki atmosferyczne sprawia, że stosuje się go również na zewnątrz, np. w postaci szyldów, tablic informacyjnych i reklam umieszczanych na budynkach.
  • Technika druku UV sprawdza się zarówno w druku wielkoformatowym, jak i tym na małych elementach, nawet o nieregularnych kształtach.
  • Wykonane wydruki charakteryzują się wiernym odwzorowaniem kolorów grafiki.
  • Wielokrotny nadruk umożliwia wykonywanie druku wypukłego do czytania przez osoby niewidome.
  • Czytaj więcej o zaletach technologii druku UV

Druk UV dzięki swoim zaletom pozwala zrealizować nawet najbardziej wymyślne zlecenia.

Zaletą tej techniki druku jest możliwość bezpośredniego druku na płaskich – grubych materiałach podkładowych  do 40mm. Maksymalna szerokość materiału podkładowego to 200cm, długość ograniczona jedynie możliwościami technicznymi.

Technologia druku UV otwiera nowe zastosowanie druku w reklamie wielkoformatowej. Druk utwardzany promieniowanie Ultra Fioletowym daje możliwości bezpośredniego zadruku na podkładach dotąd bardzo trudnych do zadrukowania lub wręcz niemożliwych technicznie do wykonania.

Plusem jest również to, że możemy wydrukować nakłady od 1 sztuki bez ponoszenia dodatkowych kosztów przygotowalni.

Koszt jednorazowego pokrycia SITODRUKIEM w CMYK-u, stawał się nieopłacalny, poprzez relatywnie drogi koszt przygotowalni. Obecnie bez najmniejszych problemów, możecie Państwo wykonać nadruk na szerokiej gamie materiałów podkładowych w ilości od 1 sztuki – nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów.

Druk UV to dobra jakość i wyjątkowa estetyka

Technologia druku UV pozwala na uzyskanie wysokiej jakości grafiki.

Drukujemy na twardych, płaskich materiałach o grubości do 35 mm oraz na materiałach z roli o szerokości do 180 cm.

Powstały nadruk idealnie przywiera do naturalnych i sztucznych tworzyw (np. papieru, drewna, plexi i innych).

Materiały wykorzystywane w druku UV bardzo dobrze komponują się ze współczesną architekturą budynków i wnętrz, tworząc atrakcyjne dla oka kompozycje.

Duży wybór materiałów do nadruku UV

Do druku UV najczęściej są stosowane materiały:

  • sztywne płyty takie jak: plexi, szkło, PCV spienione, dibond, płyta meblowa MDF, płyta wiórowa i OSB, drewno, aluminium, ceramika (kafelki, flizy, płytki), karton,
  • materiały z roli np.: zwykły papier, tektura falista, baner, kolorowa folia samoprzylepna, sztuczna skóra, skaj, derma, len, płótno canvas.

Co więcej, drukowanie w technologii UV zachęca do eksperymentowania i poszukiwania nowych, niestandardowych tworzyw do wydruku.

3. Druk UV to trwałość i odporność na uszkodzenia

Tusz do druku UV to ciekły polimer.

Równocześnie z nadrukiem, tusz jest naświetlany za pomocą promieni UV emitowanych przez lampy LED. W ten sposób rozpoczyna się proces polimeryzacji tuszu. Nadruk jest utwardzany i zmienia się z postaci ciekłej na cienką warstwę plastiku. Dlatego nadruk UV  jest odporny na szkodliwe działanie czynników atmosferycznych: wodę, wilgoć, słońce.

Wytrzymałość druku UV na warunki zewnętrzne jest o wiele większa niż w przypadku druków solwentowych, czy lateksowych. Duża twardość nadruku, sprawia że jest mniej podatny na zarysowania i ścieranie grafiki w trakcie jej użytkowania. Druk UV nie wymaga dodatkowego zabezpieczenia lakierem lub laminatem ochronnym co znacznie przyspiesza całość produkcji.

4. Świetnie odwzorowane żywe kolory druku uv

Do dyspozycji mamy bogatą przestrzeń barwną CMYK.  Do druku UV,  jako pierwszą warstwę nadruku, możemy zastosować biały tusz! Ta operacja umożliwia wykonanie nadruku na podłożu o dowolnym kolorze i przeźroczystości, zachowując dokładne kolory grafiki.

Dodatkowo użycie białego tuszu pozwala na drukowanie białych napisów na płytach dowolnego koloru.

5. Druk uv jest przydatny w wielu zastosowaniach

Druk UV może być wykorzystywany w wielu branżach.

Znajduje zastosowania od architektury wnętrz, producentów mebli, firm eventowych, po właścicieli różnego rodzaju biznesów. Technologia ta jest stosowana przede wszystkim w dekorowaniu wnętrz mieszkań, biur, firm, hoteli, centrów handlowych itp. oraz w identyfikacji wizualnej firm.

Szczególnie branża reklamowa ceni druk UV  jako znakomite narzędzie pracy.

6. Wydruk uv jest gotowy od ręki

Technologia druku UV sprawia, że nadruk jest natychmiast  suchy i gotowy do użycia lub do dalszej obróbki.

Ponieważ zadrukowany materiał nie wymaga suszenia, więc od razu można go przycinać, naklejać, pakować itp. Jest to znakomite skrócenie procesu produkcji od pomysłu do oddania gotowego produktu.

7. Niestandardowe kształty mu nie straszne

Druk UV stosuje się na płaskich przedmiotach o nieregularnych kształtach, np. na gadżetach, opakowaniach, podkładkach, etui na telefony i wielu innych.

Druk UV i jego zalety stwarzają możliwość zastosowania go w bardzo wielu dziedzinach i trudno przecenić fantazję klientów i możliwości druku UV. Możesz wypróbować technologię druku offset LED UV na http://megraf.pl/offset-led-uv/ .

Fotografia i grafika

Podział na grafików i graficzki jest bardzo wyrównany: panowie prowadzą niecałymi dziesięcioma punktami procentowymi. Zawód grafika wykonuje 46,8% kobiet i 54,2% mężczyzn.

Inaczej niż w przypadku copywriterów, projektowaniem graficznym zajmuje się nieco starsza grupa wiekowa – prawdopodobnie ma to związek z tym, że aby zacząć realizować pierwsze komercyjne zlecenia, potrzebna jest wiedza i doświadczenie.

Wśród freelancerów grafików dominują przedstawiciele grupy wiekowej 25-34 lata. Jest ich aż 47,9%. Mniej liczne, choć wciąż zauważalne reprezentacje mają projektanci graficzni w wieku od 18 do 24 lat (24,5%) oraz w grupie pomiędzy 35 a 44 rokiem życia (19,3%).

Pozwala to zauważyć, że projektowanie graficzne popularne jest głównie wśród młodych ludzi, co jednak nie znaczy, że grupy wiekowe powyżej 44 roku życia są w badaniu zupełnie nieobecne. Projektanci w wieku 45-54 stanowią jednak tylko 6,3% badanej próby, a ci powyżej 55 roku życia to zaledwie 1,6%.

Co ciekawe, jeszcze mniejszą reprezentację mają najmłodsi graficy, którzy nie ukończyli jeszcze 18 roku życia: jest ich tylko 0,5%.

Zamykasz komputer, wsiadasz do auta i kierujesz się wprost do pracy. Jak zwykle poranne korki zdecydowanie utrudniają drogę, którą przy braku ruchu byłbyś wstanie pokonać w czasie kilkunastu minut. Przez to masz jednak czas się rozejrzeć.

Na budynku przed tobą ktoś wywiesił nowiutki bilbord zachęcający do zakupu auta marki Citroen. Z twojej prawej strony zalotne spojrzenie rzuca kobieta z reklamy salonu odzieżowego. Dojeżdżasz pod pracę. Ponieważ pracujesz w centrum miasta, zaczepia Cię młoda dziewczyna wręczając ulotkę z ofertą studiów podyplomowych. Wchodzisz do bura.

Twój szef rozmawia właśnie z jakąś nieznaną Ci osobą. Nagle woła Cię, byś przywitał się z nieznajomym. Ten uśmiecha się, ściska twoją dłoń i wręcza wizytówkę. Patrzysz na nią. Ktoś naprawdę dobrze dobrał kolory i czcionkę. Wracasz do swojego biurka z wizytówką w dłoni.

Nagle dopada Cię pewna refleksja. Począwszy od designu twojej ulubionej strony internetowej, przez wręczoną Ci ulotkę aż do wizytówki, wszystko, na co natknąłeś się w swojej drodze do pracy było dziełem przedstawicieli  jednego zawodu. Zawodu,  który pojawił się niedawno, a jak widać, zupełnie zdominował aspekt wizualny dzisiejszego świata. Zawód ten, to oczywiście grafik komputerowy.

Specjalista od budowania marki – Specjalista z pogranicza grafiki komputerowej i marketingu. Jego czynności polegają na stworzeniu (a w pewnych sytuacjach także na modyfikacji) elementów graficznych, które mają być wykorzystywane w ramach jednej firmy. Grafik ten w pierwszej kolejności zajmie się ustaleniem jakie fonty, logo i zestawienia kolorów będą najbardziej korzystne dla jego kontrahenta, a następnie po uzyskaniu aprobaty przystępuje do wykonania grafiki, która zostanie zastosowana w materiałach promocyjnych przedsiębiorstwa (np. w papierze firmowym, długopisach, wizytówkach, etc.). Do grafika takiego należy zwrócić się również w przypadku, jeżeli mamy już logo i jesteśmy kojarzeni z pewnymi zestawieniami kolorów czy symbolami, pragniemy jednak odświeżyć wizerunek naszej firmy nie tracąc jednocześnie autentyczności. Powinineś mieć logo w krzywych, jeśli nie masz logo w formacie wektorowym napisz do mnie.

Retuszer – Najlepszy przyjaciel fotografa i osób, którym zależy na jakości wykonanych zdjęć. Retuszer nie ogranicza się jedynie do tego, by osoby znajdujące się na zdjęciach wyglądały korzystniej. Potrafi on również poprawić ogólną jakość zdjęć, odnowić stare fotografie, jak również wystylizować nowe zdjęcia na wykonane w innej epoce. Grafik ma również możliwość bezstratnego powiększania zdjęć przy pomocy nowoczesnych narzędzi. Dzięki odpowiednim zabiegom jest wstanie zmienić kolorystykę zdjęcia jak również dodać/usunąć odpowiednie elementy, przez co jest on niezastąpiony przy dostosowywaniu fotografii do potrzeb materiałów promocyjnych czy kampanii reklamowych.

Operator DTP – Zajmuje się on odpowiednim złożeniem tekstu i obrazu, tak, by nadawał się on do wykorzystania w ostatecznej publikacji. Ponieważ powyższy opis może być nieco niejasny dla osób, które wcześniej nie współpracowały z operatorem DTP, posłużymy się prostym przykładem. Weź do ręki dowolne czasopismo (najlepiej do tego celu nada się prasa kobieca, ale może być to też każda inna gazeta). Zwróć uwagę na tekst i obrazki umieszczone w czasopiśmie. Tekst rozmieszczony jest w kolumnach, które oplatają obrazki. W miejscach, gdzie tekst spotyka się z ilustracją litery często zmieniają swój kolor tak, by pozostać czytelnymi i stworzyć harmonijną całość. Tekst jest w niektórych miejscach pogrubiony tak, by przykuwał uwagę. Grafiki znajdujące się w czasopiśmie są natomiast w niektórych miejscach rozmyte, by w innych tworzyć wyraźne linie. Operator DTP zajmuje się właśnie tym, by z otrzymanego tekstu i grafiki stworzyć miłą dla oka całość, która następnie może zostać wykorzystana w czasopiśmie, na bilbordzie reklamowym, ulotce czy w książeczce ofertowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous post Fotografia produktowa
Next post Wizualizacja architektoniczna