Przed nami 2. edycja „Wymień lub Podaruj” w Galerii Bronowice

Okres jesienno-zimowy to idealny czas, aby odświeżyć swoją szafę, biblioteczkę czy kwietnik. Warto więc w dniach 18-19 listopada odwiedzić Galerię Bronowice i wziąć udział w 2. edycji akcji „Wymień lub Podaruj”. Podczas eventu nowych właścicieli znajdą ubrania, książki, zabawki i kwiaty.           

WYMIEŃ

Nie wiesz co zrobić ze starymi ubraniami, których już nie nosisz? Zabawki, którymi bawiły się Twoje dzieci trafiły do kartonów, a książki w domowej biblioteczce pokryły sie kurzem? Przynieś je do Punktu Wymiany w Galerii Bronowice i zabierz w zamian wybrane przez siebie rzeczy. Akcja „Wymień lub Podaruj” opiera się na zasadach SWAP-u – wymiany używanych ubrań, akcesoriów, zabawek i roślin doniczkowych. Co ważne podczas eventu klienci będą mogli zabrać tyle rzeczy, ile przynieśli.                    Wydarzenie promuje ideę ekologicznego i ekonomicznego stylu życia.

JAK TO ZROBIĆ?

Wystarczy w dniach 18-19 listopada przynieść do Galerii Bronowice niepotrzebną już odzież, zabawki, książki czy rośliny. Wydarzenie odbędzie się w piątek w godz. 15:00-20:00, a także w sobotę w godz. 12:00-18:00 na parterze centrum handlowego. Za każdą przyniesioną rzecz otrzymamy żeton uprawniający do wymiany na inną, znajdującą się w przestrzeni stoisk wymiany. Pamiętajmy, żeby przyniesione rzeczy były czyste, niezniszczone – takie, które sami chętnie zabralibyśmy do domu.    

PODARUJ

Galeria Bronowice poprzez akcję chce także wesprzeć najbardziej potrzebujących. Podczas wydarzenia będzie można zostawić niepotrzebne ubrania, a organizatorzy przekażą je na wybraną kampanię fundacji Ubrania Do Oddania, która przekaże 1 zł za zebrany kilogram tekstyliów na wybraną przez centrum handlowe zbiórkę.  

To nie wszystko! Jeśli nie mamy nic na wymianę, można wejść do strefy wymiany przynosząc karmę, koce, zabawki dla zwierząt, a w zamian zabrać coś dla siebie. Przyniesione produkty zostaną przekazane Krakowskiemu Towarzystwu Opieki Nad Zwierzętami.  

Dodatkowo, w dniach 7-16 listopada, Galeria Bronowice przygotowała też specjalny konkurs na Facebooku. Aby wziąć w nim udział, wystarczy wstawić w komentarzu pod postem konkursowym zdjęcie w stylizacji stworzonej z ubrań z drugiej ręki. Jury wybierze trzy najciekawsze stylówki i nagrodzi je kartami podarunkowymi.

Godziny akcji „Wymień lub Podaruj” w Galerii Bronowice

piątek 15:00-20:00

sobota 12:00-18:00  

Punkt Wymiany znajduje się na poziomie 0, obok perfumerii Douglas.

Szczegóły i regulamin akcji dostępne są na: www.galeriabronowice.pl

Fotografia i grafika

Zarobki w branży graficznej

Zgodnie z najnowszymi danymi (stan na styczeń 2022r.) przeciętne wynagrodzenie grafików wynosi około 4 840 PLN brutto. Według redakcji GRAFMAG projektanci zatrudnieni w dużych firmach mają szansę na wynagrodzenie powyżej 8500 zł netto. Miesięczne zarobki są również uzależnione od formy zatrudnienia. Najpopularniejszą formą jest zatrudnienie na zasadzie kontraktu B2B (Business to Business).

Predyspozycje do zawodu w branży graficznej

Niemal każda firma potrzebuje materiałów graficznych, szczególnie gdy jest obecna w sieci i intensywnie działa w ramach marketingu internetowego. Projektant grafiki zajmuje się przygotowaniem materiałów reklamowych, znaków firmowych, okładek książek, a także projektowaniem publikacji oraz stron internetowych. Technik grafiki i poligrafii przygotowuje również materiały do drukowania cyfrowego, także w technologii 3D. Jeśli cechuję Cię umiejętność twórczego myślenia, jesteś osobą komunikatywną i kreatywną doskonale odnajdziesz się w tej branży. Jest to zawód, który wymaga bieżącej znajomości trendów i śledzenia nowości technicznych. Wymaga zdobywania ciągłych umiejętności zawodowych.

Technik grafiki i poligrafii

Podczas nauki na kierunku Technik grafiki i poligrafii możesz zdobyć dwie państwowe kwalifikacje. Pierwsza kwalifikacja przygotuje Cię do wykonywania prac graficznych i publikacji cyfrowej, druga umożliwi drukowanie cyfrowe i obróbkę druków. Po ukończeniu kwalifikacyjnego kursu zawodowego otrzymasz zaświadczenie o posiadaniu danej kwalifikacji. Zakończenie nauki i zdanie egzaminu państwowego jest równoznaczne z uzyskaniem tytułu technika. Czas trwania całego kursu to 2,5 roku. Szeroki zakres nauki obejmuje takie przedmioty jak: język obcy zawodowy, bhp, organizacja pracy zespołu, projektowanie graficzne i projektowanie publikacji, poligrafia. Dodatkowo zdobędziesz kompetencje z zakresu poligrafii: podstawy dziedziny, rysunek techniczny, maszyny i urządzenia cyfrowe, modelowanie i drukowanie 3D.

Podział na grafików i graficzki jest bardzo wyrównany: panowie prowadzą niecałymi dziesięcioma punktami procentowymi. Zawód grafika wykonuje 46,8% kobiet i 54,2% mężczyzn.

Inaczej niż w przypadku copywriterów, projektowaniem graficznym zajmuje się nieco starsza grupa wiekowa – prawdopodobnie ma to związek z tym, że aby zacząć realizować pierwsze komercyjne zlecenia, potrzebna jest wiedza i doświadczenie.

Wśród freelancerów grafików dominują przedstawiciele grupy wiekowej 25-34 lata. Jest ich aż 47,9%. Mniej liczne, choć wciąż zauważalne reprezentacje mają projektanci graficzni w wieku od 18 do 24 lat (24,5%) oraz w grupie pomiędzy 35 a 44 rokiem życia (19,3%).

Pozwala to zauważyć, że projektowanie graficzne popularne jest głównie wśród młodych ludzi, co jednak nie znaczy, że grupy wiekowe powyżej 44 roku życia są w badaniu zupełnie nieobecne. Projektanci w wieku 45-54 stanowią jednak tylko 6,3% badanej próby, a ci powyżej 55 roku życia to zaledwie 1,6%.

Co ciekawe, jeszcze mniejszą reprezentację mają najmłodsi graficy, którzy nie ukończyli jeszcze 18 roku życia: jest ich tylko 0,5%.

Rozwój technik informatycznych w znaczący sposób wpłynął na wiele zawodów. Jedną z profesji w dużym stopniu związanych z IT jest grafika. Programy graficzne są niezbędną bazą dla pracy grafików, co nie oznacza, że nie muszą się oni wykazywać podobnymi cechami, jak ich koledzy sprzed kilkudziesięciu lat. Nadal w zawodzie tym liczą się takie umiejętności jak: talent plastyczny, biegłość techniczna, skrupulatność, dokładność i jednocześnie – kreatywność.

Dobry grafik to osoba posiadająca niezbędny zasób umiejętności twardych i miękkich. Liczy się też jeszcze coś szczególnego – pasja – która nie tylko nie pozwoli popaść w zawodową rutynę, ale sprawi, że profesjonalny rozwój (a co za tym idzie – śledzenie szybko zachodzących w tej branży zmian) nie będzie niemiłą koniecznością.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous post Marketing dzięki przypinkom reklamowym
Next post Kaufland zapowiada podwyżki wynagrodzeń. Sieć przeznaczy na ten cel łącznie 120 mln zł