Przed nami 2. edycja „Wymień lub Podaruj” w Galerii Bronowice

Okres jesienno-zimowy to idealny czas, aby odświeżyć swoją szafę, biblioteczkę czy kwietnik. Warto więc w dniach 18-19 listopada odwiedzić Galerię Bronowice i wziąć udział w 2. edycji akcji „Wymień lub Podaruj”. Podczas eventu nowych właścicieli znajdą ubrania, książki, zabawki i kwiaty.           

WYMIEŃ

Nie wiesz co zrobić ze starymi ubraniami, których już nie nosisz? Zabawki, którymi bawiły się Twoje dzieci trafiły do kartonów, a książki w domowej biblioteczce pokryły sie kurzem? Przynieś je do Punktu Wymiany w Galerii Bronowice i zabierz w zamian wybrane przez siebie rzeczy. Akcja „Wymień lub Podaruj” opiera się na zasadach SWAP-u – wymiany używanych ubrań, akcesoriów, zabawek i roślin doniczkowych. Co ważne podczas eventu klienci będą mogli zabrać tyle rzeczy, ile przynieśli.                    Wydarzenie promuje ideę ekologicznego i ekonomicznego stylu życia.

JAK TO ZROBIĆ?

Wystarczy w dniach 18-19 listopada przynieść do Galerii Bronowice niepotrzebną już odzież, zabawki, książki czy rośliny. Wydarzenie odbędzie się w piątek w godz. 15:00-20:00, a także w sobotę w godz. 12:00-18:00 na parterze centrum handlowego. Za każdą przyniesioną rzecz otrzymamy żeton uprawniający do wymiany na inną, znajdującą się w przestrzeni stoisk wymiany. Pamiętajmy, żeby przyniesione rzeczy były czyste, niezniszczone – takie, które sami chętnie zabralibyśmy do domu.    

PODARUJ

Galeria Bronowice poprzez akcję chce także wesprzeć najbardziej potrzebujących. Podczas wydarzenia będzie można zostawić niepotrzebne ubrania, a organizatorzy przekażą je na wybraną kampanię fundacji Ubrania Do Oddania, która przekaże 1 zł za zebrany kilogram tekstyliów na wybraną przez centrum handlowe zbiórkę.  

To nie wszystko! Jeśli nie mamy nic na wymianę, można wejść do strefy wymiany przynosząc karmę, koce, zabawki dla zwierząt, a w zamian zabrać coś dla siebie. Przyniesione produkty zostaną przekazane Krakowskiemu Towarzystwu Opieki Nad Zwierzętami.  

Dodatkowo, w dniach 7-16 listopada, Galeria Bronowice przygotowała też specjalny konkurs na Facebooku. Aby wziąć w nim udział, wystarczy wstawić w komentarzu pod postem konkursowym zdjęcie w stylizacji stworzonej z ubrań z drugiej ręki. Jury wybierze trzy najciekawsze stylówki i nagrodzi je kartami podarunkowymi.

Godziny akcji „Wymień lub Podaruj” w Galerii Bronowice

piątek 15:00-20:00

sobota 12:00-18:00  

Punkt Wymiany znajduje się na poziomie 0, obok perfumerii Douglas.

Szczegóły i regulamin akcji dostępne są na: www.galeriabronowice.pl

Fotografia i grafika

Ilustrator – Grafik taki specjalizuje się w wykonywaniu rysunków (ilustracji). Rysunki takie mogą być wykonywane za pośrednictwem tradycyjnych technik (np. ołówek i kartka). Mogą być jednak tworzone także za pośrednictwem komputera – tak przy pomocy zewnętrznych urządzeń typu tablety graficzne, jak również jedynie przy wykorzystaniu znajdującego się w komputerze oprogramowania. Niezależnie od stosowanych narzędzi ostatecznym efektem pracy takiego grafika jest dwuwymiarowy obraz w formie cyfrowej, który może zostać wykorzystany jako symbol, maskotka strony czy też okładka książki.

Grafik 3D – Specjalizacją takiego grafika jest tworzenie modeli, które potem mogą zostać wykorzystane przy tworzeniu animacji, gier komputerowych, symulacji czy jako wirtualne makiety domów. Zlecając pracę takiemu grafikowi musimy mieć na uwadze, że tworzenie kompletnych trójwymiarowych struktur jest procesem o bardzo złożonym charakterze. Grafik 3D tworzy jedynie „szkielety” trójwymiarowych modeli. Efektem jego pracy jest więc jedynie siatka połączonych ze sobą linii. Siatka ta ma określony kształt – z łatwością możemy domyślić się, czy końcowym efektem ma być człowiek, czy też dzbanek. Model taki jest jednak pozbawiony kolorów czy innego rodzaju wypełnienia.

Specjalista od tworzenia grafiki 3D – Grafik komputerowy posiadający taką specjalizację tworzy wypełnienia dla modeli stworzonych przez wyżej opisanego grafika 3D. Mimo, iż określenie „specjalista od tworzenia grafiki 3D” sugeruje, że osoby takie pracują na modelach 3D, jest jednak inaczej. Tworzone przez nich tekstury są zawsze dwuwymiarowe. Są jednak wykonane w taki sposób, że po „zgięciu” idealnie przylegają do modelu 3D, dla którego zostały wykonane. By zrozumieć, jak wygląda stworzona przez takiego grafika tekstura, najłatwiej wyobrazić sobie schemat kostki, przedstawiony jako 6 kwadratów stykających się ze sobą bokami. Po wycięciu takiego rysunku i odpowiednim złożeniu powstanie idealny sześcian. Praca specjalisty od tworzenia grafiki 3D polega właśnie na odpowiednim pokolorowaniu owych ścian.

Informatyk grafik - Czyli grafik komputerowy który poza projektowaniem potrafi zadbać o swój sprzęt komputerowy jak i sprzęt w firmie. Często taka osoba pracuje w mnijszych firmach gdzie sporadycznie potrzebna jest osoba techniczna do małych napraw. Krótko mówiąc informatyk grafik to taka złota rączka w świecie IT i grafiki

Projektant stron internetowych – Grafik ten znany jest również pod pojęciem Web Designer. Jak sama nazwa wskazuje, specjalista taki zajmuje się opracowaniem szaty graficznej stron internetowych. Zakres czynności tej kategorii grafików wykracza jednak zwykle poza samo opracowanie szablonu. Zlecając pracę Web Designerowi możemy liczyć na to, że opracowaną przez siebie szatę graficzną zmieni w pełni funkcjonalny interface witryny, który po przypisaniu do odpowiedniej domeny stanie się stroną internetową. Mimo, że Web Designerzy zapewniają usługi o bardzo szerokim spektrum, należy mieć na uwadze, że część zadań związanych z postawieniem serwisu powinno się zlecić osobom trzecim. W szczególności do czynności, o których tutaj mowa, należy zaliczyć zakup domeny, zapewnienie hostingu, czy też stworzenie tekstów, które mają pojawić się w serwisie.

Projektant interfaceów – Grafik ten, podobnie jak projektant stron internetowych, zajmuje się opracowaniem szat graficznych, które następnie zostają przeprogramowane w funkcjonalna całość. Różnica polega na tym, ze projektant interfaców specjalizuje się w wykonywaniu grafik, które zostaną wykorzystane nie w stronach internetowych, lecz w programach i aplikacjach. Chodzi tu tak o menu główne w grze komputerowej, jak i wykonanie przycisków do aplikacji na smartphona.

Projektowanie graficzne to szerokie pojęcie, które obejmuje zarówno pracę z grafiką wektorową (samodzielne tworzenie obrazów), jak i z grafiką rastrową (przekształcanie i poprawianie zdjęć). Oprócz tych dwóch popularnych dziedzin projektowanie graficzne obejmuje również tworzenie grafik 3D, jak i prace związane ze składem i przygotowaniem tekstu do druku (DTP).

Jakie prace najczęściej zleca się grafikom? Do branżowej codzienności należy projektowanie grafik na media społecznościowe, na blogi firmowe, wszelkie typy ulotek, reklamówek, katalogów i plakatów promocyjnych.
To jednak dopiero początek długiej listy – po nich plasują się zlecenia na przygotowanie grafik i całych layoutów na strony www lub do aplikacji mobilnych. Każdy element, jaki widzisz na stronie, wyszedł spod ręki projektanta: tu nie ma miejsca na przypadki.

Bardziej złożone prace graficzne to… wspomniane tworzenie logo firmy. Profesjonaliści, którzy poważnie myślą o swojej marce, wiedzą, że logo to wisienka na torcie, jakim jest cały system identyfikacji wizualnej. To właśnie projektowanie takich kompleksowych rozwiązań jest najciekawszym i najbardziej satysfakcjonującym wyzwaniem w pracy grafika.

Jakie jeszcze prace zleca się projektantom w Polsce? Rosnąca popularność e-commerce zwiększa zapotrzebowanie zarówno na profesjonalny retusz zdjęć produktowych jak i… na fotorealistyczne wizualizacje 3D.
3D jest przy tym jednym z ważniejszych trendów w projektowaniu graficznym. Jego możliwości rosną – trójwymiarowe obrazy nie tylko zastępują prawdziwe produkty w katalogach firmowych, ale również oferują przedstawienia przekrojów, modele zamówień czy wizualizacje.

Osobną kategorią prac graficznych jest skład tekstu i przygotowanie go do druku. Wymaga nie tylko dużej cierpliwości i wyobraźni, ale również specjalistycznej wiedzy dotyczącej typografii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous post Marketing dzięki przypinkom reklamowym
Next post Kaufland zapowiada podwyżki wynagrodzeń. Sieć przeznaczy na ten cel łącznie 120 mln zł