Wybieramy drukarnię

Większość przedsiębiorców doskonale zdaje sobie sprawę, jak duży wpływ na sukces biznesowy ma wizerunek przedsiębiorstwa. Pewnie nikomu nie przyszłoby do głowy, by udać się na spotkanie z kluczowym kontrahentem w podartej koszuli i klapkach. Na wizerunek składa się mnóstwo elementów, w tym materiały drukowane wykorzystywane w kontaktach biznesowych – wizytówki, foldery, ulotki, katalogi. Szukając drukarni, która zrealizuje takie projekty, należy się więc kierować rozsądkiem i postawić na solidnego partnera. 

Do współpracy warto wybrać tę drukarnię, która oferuje szeroki zakres usług. Sprawdźmy więc, czy posiada ona doświadczenie w realizacji materiałów, których potrzebujemy. Ważnym czynnikiem przy wyborze drukarni jest także realizowanie przez nią zamówień niestandardowych.

Zanim zdecydujemy się na wybór konkretnej drukarni online sprawdźmy jakie jest jej zaplecze maszynowe – najczęściej informacje na ten temat znajdują się na stronie internetowej. Oczywiście warto też poszukać opinii na jej temat – chociaż w tym przypadku należy być bardzo ostrożnym. Nie zawsze możemy liczyć na rzetelne informacje, dlatego najlepiej popytać wśród znajomych czy korzystali z usług danej drukarni, być może ich opinia pomoże nam w podjęciu decyzji.

Poza ceną wydruku niezwykle istotna jest także jego jakość. Warto sprawdzić czy w drukarni online, na którą się zdecydowaliśmy dostępne są różne rodzaje papierów i dodatkowe uszlachetnienia, papier matowy, błyszczący czy możliwość laminowania druku.

Kontakt z drukarnią to kolejny czynnik, który ma wpływ na wybór tej odpowiedniej. Ponieważ zamówienie składamy przez internet, nie mamy możliwości od razu dowiedzieć się, czy przygotowany przez nas projekt nadaje się do druku, nie możemy też porozmawiać o ewentualnych zmianach w wydruku. Dlatego tez niezwykle istotne jest, żeby drukarnia podała dane kontaktowe, nie tylko adres e-mail, ale przede wszystkim numer telefonu oraz adres siedziby. Czynniki te wpływają nie tylko na wiarygodność firmy, ale gwarantują potencjalnym klientom możliwość szybkiego kontaktu, a nawet osobistego odwiedzenia siedziby, w celu omówienie szczegółów zamówienia.

W wielu przypadkach firmy oferują podobne produkty w podobnych cenach, a zatem wybór właściwej drukarni do wykonania pracy może być trudnym zadaniem. Nie jest też możliwe, aby firma z dowolnej branży oferowała najniższą cenę i jednocześnie zapewniła najwyższą jakość i najlepszą obsługę, przez cały czas i przy każdej realizacji. Może się zdarzyć, że firma, która specjalizuje się w danym typie prac, faktycznie zaoferuje niską cenę, utrzymując dobrą jakość i obsługę. Widać to zwykle na przykładzie ofert dla zapytań obejmujących druk różnych materiałów. Jedna drukarnia ma niższy koszt druku wielonakładowych ulotek, inna korzystniej wypada przy druku teczek lub nietypowych prac.

Najistotniejszym kryterium wyboru drukarni jest jakość świadczonych przez nią usług, która powinna być na najwyższym możliwym poziomie. Ma to szczególne znaczenie w przypadku druku reklamowego, który musi być niezwykle starannie zrealizowany z dbałością o najdrobniejsze detale. Pamiętajmy także, że wysoka jakość zwykle idzie w parze z ceną, dlatego zastanawiając się nad tańszą ofertą koniecznie sprawdźmy, co dostaniemy w zamian.

Zapoznając się z realizacjami wybranego wykonawcy warto osobiście obejrzeć oraz ocenić jakość papieru, na którym wykonany zostanie nasz druk reklamowy. Poprośmy także o pokazanie przykładowych projektów zbliżonych do naszego, co pozwoli ocenić jakość wydruku oraz jego trwałość. Koniecznie sprawdźmy, czy tusz się nie rozmazuje, czy grafika jest wyraźna i precyzyjnie naniesiona oraz czy papier posiada pożądany odcień, grubość oraz fakturę.

Jeśli od drukarni oczekujemy krótkiego terminu realizacji wydruków, to ważne, abyśmy dopytali się o tę kwestię jeszcze przed skorzystaniem z usług. Ponadto przed podjęciem współpracy powinniśmy sprawdzić, jak wygląda sytuacja z realizacją zleceń. Większe drukarnie mają zazwyczaj rozbudowane zaplecze technologiczne i korzystają z nowoczesnych maszyn, dzięki którym mogą w szybki i prosty sposób realizować zamówienia.

Drukarnia Grodzisk Mazowiecki https://www.drukarniasieradzki.pl/. W ofercie m.in:

Fotografia i grafika

Informatyk grafik - Czyli grafik komputerowy który poza projektowaniem potrafi zadbać o swój sprzęt komputerowy jak i sprzęt w firmie. Często taka osoba pracuje w mnijszych firmach gdzie sporadycznie potrzebna jest osoba techniczna do małych napraw. Krótko mówiąc informatyk grafik to taka złota rączka w świecie IT i grafiki

Projektant stron internetowych – Grafik ten znany jest również pod pojęciem Web Designer. Jak sama nazwa wskazuje, specjalista taki zajmuje się opracowaniem szaty graficznej stron internetowych. Zakres czynności tej kategorii grafików wykracza jednak zwykle poza samo opracowanie szablonu. Zlecając pracę Web Designerowi możemy liczyć na to, że opracowaną przez siebie szatę graficzną zmieni w pełni funkcjonalny interface witryny, który po przypisaniu do odpowiedniej domeny stanie się stroną internetową. Mimo, że Web Designerzy zapewniają usługi o bardzo szerokim spektrum, należy mieć na uwadze, że część zadań związanych z postawieniem serwisu powinno się zlecić osobom trzecim. W szczególności do czynności, o których tutaj mowa, należy zaliczyć zakup domeny, zapewnienie hostingu, czy też stworzenie tekstów, które mają pojawić się w serwisie.

Projektant interfaceów – Grafik ten, podobnie jak projektant stron internetowych, zajmuje się opracowaniem szat graficznych, które następnie zostają przeprogramowane w funkcjonalna całość. Różnica polega na tym, ze projektant interfaców specjalizuje się w wykonywaniu grafik, które zostaną wykorzystane nie w stronach internetowych, lecz w programach i aplikacjach. Chodzi tu tak o menu główne w grze komputerowej, jak i wykonanie przycisków do aplikacji na smartphona.

Specjalista od budowania marki – Specjalista z pogranicza grafiki komputerowej i marketingu. Jego czynności polegają na stworzeniu (a w pewnych sytuacjach także na modyfikacji) elementów graficznych, które mają być wykorzystywane w ramach jednej firmy. Grafik ten w pierwszej kolejności zajmie się ustaleniem jakie fonty, logo i zestawienia kolorów będą najbardziej korzystne dla jego kontrahenta, a następnie po uzyskaniu aprobaty przystępuje do wykonania grafiki, która zostanie zastosowana w materiałach promocyjnych przedsiębiorstwa (np. w papierze firmowym, długopisach, wizytówkach, etc.). Do grafika takiego należy zwrócić się również w przypadku, jeżeli mamy już logo i jesteśmy kojarzeni z pewnymi zestawieniami kolorów czy symbolami, pragniemy jednak odświeżyć wizerunek naszej firmy nie tracąc jednocześnie autentyczności. Powinineś mieć logo w krzywych, jeśli nie masz logo w formacie wektorowym napisz do mnie.

Retuszer – Najlepszy przyjaciel fotografa i osób, którym zależy na jakości wykonanych zdjęć. Retuszer nie ogranicza się jedynie do tego, by osoby znajdujące się na zdjęciach wyglądały korzystniej. Potrafi on również poprawić ogólną jakość zdjęć, odnowić stare fotografie, jak również wystylizować nowe zdjęcia na wykonane w innej epoce. Grafik ma również możliwość bezstratnego powiększania zdjęć przy pomocy nowoczesnych narzędzi. Dzięki odpowiednim zabiegom jest wstanie zmienić kolorystykę zdjęcia jak również dodać/usunąć odpowiednie elementy, przez co jest on niezastąpiony przy dostosowywaniu fotografii do potrzeb materiałów promocyjnych czy kampanii reklamowych.

Operator DTP – Zajmuje się on odpowiednim złożeniem tekstu i obrazu, tak, by nadawał się on do wykorzystania w ostatecznej publikacji. Ponieważ powyższy opis może być nieco niejasny dla osób, które wcześniej nie współpracowały z operatorem DTP, posłużymy się prostym przykładem. Weź do ręki dowolne czasopismo (najlepiej do tego celu nada się prasa kobieca, ale może być to też każda inna gazeta). Zwróć uwagę na tekst i obrazki umieszczone w czasopiśmie. Tekst rozmieszczony jest w kolumnach, które oplatają obrazki. W miejscach, gdzie tekst spotyka się z ilustracją litery często zmieniają swój kolor tak, by pozostać czytelnymi i stworzyć harmonijną całość. Tekst jest w niektórych miejscach pogrubiony tak, by przykuwał uwagę. Grafiki znajdujące się w czasopiśmie są natomiast w niektórych miejscach rozmyte, by w innych tworzyć wyraźne linie. Operator DTP zajmuje się właśnie tym, by z otrzymanego tekstu i grafiki stworzyć miłą dla oka całość, która następnie może zostać wykorzystana w czasopiśmie, na bilbordzie reklamowym, ulotce czy w książeczce ofertowej.

Zarobki jak w każdej pracy są zależne od miasta w jakim mieszkamy, doświadczenia i umiejętności. Osoba początkująca zaczyna od niskich stawek 2000 - 2500zł miesiecznie. Grafik bardziej zawansowany 3000zł do 4000zł. Grafik specjalizujący się w grafice 3D, dobry ilustrator, dobry projektant interfejsów w dużym mieście może liczyć na zarobki 6000zł i w górę. 

Grafik komputerowy zapewnia kompleksową obsługę w swojej dziedzinie. Nie można jednak wymagać od grafika tego, by dokonywał czynności wykraczających poza zakres jego obowiązków. Dobrym przykładem są graficy zajmujący się projektowaniem stron internetowych. Są oni odpowiedzialni za stworzenie interfacu oraz grafiki witryny i jej podstron. Po ich stronie leży zmienienie projektu graficznego serwisu www w funkcjonującą całość. Jak już wspomniano, nie można jednak wymagać od grafika, by zakupił domenę, zapewnił hosting czy napisał teksty na stronę (chyba, że w umowie wyraźnie zastrzeżono, że takich czynności się podejmie).

Mimo, że istnieje wiele kategorii grafików, to wszyscy oni posiadają cechy wspólne. W szczególności cechą wspólną wszystkich grafików jest to, że czas, którypoświęcają na stworzenie danego projektu, to nie tylko godziny spędzone przed programami graficznymi. To także czas wykorzystywany na badania rynku czy opracowywanie koncepcji. Najbardziej typowym przykładem może być opracowanie wizytówki albo logo. Czas poświęcony na wykonanie ostatecznej wersji jest nieporównywalnie krótszy od tego potrzebnego na określenie, jakie logo będzie najbardziej odpowiednie dla danej branży oraz jaki układ elementów będzie prezentował się najlepiej.

Kolejnym elementem wspólnym charakterystycznym dla przedstawicieli tego zawodu jest brak związania grafikaz konkretnym miejscem pracy. Ze względu na fakt, że głównym narzędziem pracy grafika jest komputer, jego mobilność jest ograniczona jedynie dostępem do elektryczności oraz Internetu. Poszukując grafika nie powinniśmy ograniczać się więc do terenu zamieszkiwanej przez nas miejscowości. Powinniśmy natomiast poszukiwać osoby, której specjalizacja najbardziej odpowiada zleceniu, które zamierzamy jej powierzyć.

Wspólną cechą wszystkich grafików jest także to, że współpraca z nimi nie wymaga spotkania w cztery oczy. Wszystkie wytyczne jesteśmy w stanie powierzyć za pośrednictwem poczty elektronicznej, ewentualnie podczas rozmowy telefonicznej.

Niezależnie od specjalizacji, każdy grafik zmuszony jest do stałego rozwijania swoich umiejętności. Profesja grafika podlega nieustannym przemianom. Z roku na rok produkowane są komputery, które przewyższają swoją mocą obliczeniową dotychczasowe modele. To samo dotyczy oprogramowania. Softwere obecnie dostępny na rynku daje znacznie większe możliwości niż jego wcześniejsze wersje. Wywołuje to konieczność stałego zakupu nowego sprzętu i oprogramowania, ale również ciągłej nauki. Nie jest możliwe nadążanie za pojawiającymi się zmianami bez ciągłego dokształcania się.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous post Wizualizacja architektoniczna
Next post Marketing dzięki przypinkom reklamowym